یزدی ها بیان داخل

ساخت وبلاگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،سرپرست  گروه کویر نوردی سالارگفت: این گروه هفتاد وپنج نفره  در رده های سنی مختلف مسیر  کویر طاقستان   را در مدت هشت ساعت پیمودند.

حمید رضا سالاری هدف از انتخاب این کویررا  شناساندن این منطقه به سایر کویر نورد استان و کشور اعلام کرد.
صدا و سیما

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:01

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهاباد گفت:   شهرستان بهاباد با وجود  داشتن تولیدات  کشاورزی از قبیل .پسته، زیره سیاه، زیره سبز، به، گندم، جو، ارزن و به ویژه زعفران سهم عمده ای در استان یزد به خود اختصاص داده است .

رحمتیان  افزود : در حال حاضر دویست وشصت وهشت  هکتار از اراضی بهاباد به کشت زعفران اختصاص یافته است که از این میزان سطح زیرکشت، سالانه هزار و   پانصد کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود.
وی گفت: با توجه به  میزان ارزش افزوده زعفران در صورت فرآوری و عرضه آن در بازار برای کشاورزان و  ایجاد واحدهای فرآوری این محصول می‌تواند اشتغالزایی بزرگی در این شهرستان ایجاد کند.
رحمتیان گفت: در صورت ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان می توان  در بخش بسته بندی خشکبار، حبوبات، غلات ، زعفران ، انواع آجیل ، چاشنی و ادویه جات  به بهره وری رسید.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:01

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : قرار منع تعقیب سعید مرتضوی در خصوص استخدام بدون مجوز 500 نفر در تامین اجتماعی در دادگاه تایید شده است.

 
مجتبی نظری افزود : دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای سعید مرتضوی درباره بخشی از اتهامات از جمله استخدام غیر مجاز 500 نفر در سازمان تامین اجتماعی قرار منع تعقیب صادر کرد که به این موضوع اعتراض کردیم اما دادگاه نظر دادسرا را مبنی بر صدور قرار منع تعقیب تایید کرده است.
 
وی گفت : با توجه به اینکه اتهامات در نظر گرفته شده در کیفرخواست متناسب با جرم نبود ، کیفرخواست با نظر قاضی به دادسرا برگشت تا نواقص رفع و اصلاح شود و دوباره تفهیم اتهام جدید صورت گیرد.
 
نظری افزود : این در حالی است که تاکنون سه جلسه دادگاه در شعبه 1057 کارکنان دولت برگزار شده است .
 
وی گفت : یکی دیگر از اتهاماتی که برای مرتضوی مطرح شده بود ، تصرف در اموال سازمان است در حالی که در این پرونده بحث تصرف مطرح نیست بلکه وی از منابع سازمان پول هایی به اشخاص مختلف و پاداش هایی به کارمندان و زیر دستان خود داده است که حتی دادن پاداش به کارمندان غیرقانونی بوده است .
 
پرونده مرتضوی مشتمل بر 18 جلد و شامل ادامه شکایت سازمان تأمین اجتماعی و برخی شکات خصوصی است که نخستین جلسه آن 25 آبان و جلسات دوم و سوم این پرونده نیز در 16 و 19 دی ماه در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شد.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:01

علی فاتحی‌نیا اظهار داشت: در حال حاضر ورود و خروج دام به شهرستان ابرکوه با توجه به همجوار بودن با استان‌های فارس، یزد و اصفهان کنترل نمی‌شود که این امر مشکلاتی را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: کنترل نکردن ورود و خروج دام به ابرکوه باعث می‌شود دام‌های بیمار یا واکسینه نشده یا دام‌هایی که واکسیناسیون آنها تکمیل نشده است،‌ وارد این شهرستان شوند که به طور قطع خطراتی برای دام‌های ثابت در منطقه ایجاد کرده و ممکن است حتی باعث شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام شود.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر ورود دام از استان‌های همجوار به ابرکوه، حدود 50 تا 70 هزار رأس دام نیز به ابرکوه کوچ می‌کنند و عمده کوچ آنها در فصل زمستان است که 80 درصد آن را دام‌های بازگشته از کوچ ابرکوه و 20 درصد آنها را دام‌های بیرونی تشکیل می‌دهند.

فاتحی‌نیا عنوان کرد: ممکن است این دام‌ها در منطقه قبلی، خدمات دامپزشکی مناسبی دریافت نکرده باشند که این امر کنترل بیماری دام‌ها را مشکل می‌کند و ممکن است باعث سرایت بیماری به سایر دام‌های منطقه شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی ‌که پست‌های قرنطینه دام در ورودی‌های شهرستان مستقر شوند، کمک قابل توجهی به کنترل و پیشگیری بسیاری از بیماری‌های مرتبط با دام صورت می‌گیرد.

فاتحی‌نیا در مورد تلاش‌هایی که برای ایجاد قرنطینه دام از سوی شبکه دامپزشکی ابرکوه صورت گرفته است، بیان کرد: موافقت اولیه اداره کل دامپزشکی استان یزد و سازمان دامپزشکی کشور اخذ شده است و در صورت تخصیص اعتبار این کار اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح حداقل نیاز به سه نیرو، خودرو، کانکس و تجهیزات اداری است.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:59

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:59

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر از توقیف یک محموله چهار تنی برنج قاچاق به ارزش 200 میلیون ریال توسط ماموران پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین ثقفی اظهار داشت: ماموران پلیس این شهرستان هنگام کنترل محورهای ورودی، به یک‌ دستگاه نیسان مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، چهار تن برنج خارجی قاچاق فاقد مجوز گمرکی به ارزش 200 میلیون ریال کشف و یک متهم نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر با بیان اینکه محموله برنج قاچاق کشف شده به اداره گمرک استان یزد تحویل داده شد، تصریح کرد: قاچاقچیان، این محموله برنج خارجی را از جنوب شرق کشور بدون مجوز گمرکی بارگیری کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند که توسط ماموران پلیس شهرستان شناسایی و محموله قاچاق، توقیف شد.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 108 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:59

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  زهرا عابدینی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه یزد و اشکذر که از سوی هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت شده بود جهت ارائه لایحه دفاعیات خود به هیات نظارت استان یزد مراجعه نمود .
عابدینی از کاندیداهای انتخابات مجلس در حوزه یزد و اشکذر است که هیئت نظارت برای صلاحیت وی "عدم احراز" اعلام کرده بود.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:38

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس هیات ورزش های همگانی شهرستان یزد برنامه های این هیات به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر را تشریح کرد.

سیدحسین سیدعربی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر بیش از 15 برنامه فرهنگی ورزشی پیش بینی شده که در سطح شهرستان یزد اجرا می شود. وی افزود:براین اساس این برنامه ها از روز جمعه دوم بهمن ماه با برگزاری جشنواره ورزشی و بازی های بومی محلی بانوان همراه با پیاده روی در بافت قدیم اسلامیه به عنوان بازیهای محله عقابکوه آغاز می شود. رئیس هیات ورزش های همگانی شهرستان یزد اظهار داشت: عیادت از کودکان سرطانی همراه با اجرای برنامه های شاد کودکانه با عنوان ودک سالم کودک قهرمان روز دوشنبه پنجم بهمن ماه ، برگزاری جشنواره ورزشی و بازیهای کودکانه ویژه مهدکودک ها و پیش دبستانی ها روز پنج شنبه هشتم بهمن ماه در سالن شهید صدوقی یزد با عنوان کودک و خانواده ، دهم بهمن ماه مسابقات ورزشی و هیجانی ویژه دبستان پسرانه شهید ساقی یزد با عنوان جاده سلامتی از جمله برنامه های پیش بینی شده می باشد. سیدعربی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی و هیجانی ویزه دبستان دخترانه شاهد کوچه بیوک با عنوان بازی شادی تندرستی روز دوشنبه دوازدهم بهمن ماه ، برگزاری مسابقات ورزش در آب ویژه مسئولین و روسای هیات های ورزشی استان و شهرستان در استخر کاج با عنوان آب ، حرکت و سلامتی و همایش ورزش صبحگاهی ویژه مسئولین و روسای هیات های ورزشی استان و شهرستان در پارک غدیر با عنوان هم نفس با صبح در روز سه شنبه 13 بهمن ماه ، برگزاری مسابقات ورزشی و هیجانی در مدرسه مومنین آزادشهر با عنوان امروز ورزش فردا سلامتی در روز چهارشنبه 14 بهمن ماه و کویر نوردی خانوادگی در منطقه فهرج با عنوان پنجه بر خاک مادر سلامتی در روز جمعه 23 بهمن ماه از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: اهداف برنامه های هیات ورزش های همگانی شهرستان یزد در ایام الله دهه مبارک فجر ایجاد فضای شادی و نشاط و امید در جامعه، و انتقال ارزشهای انقلاب به نسل سوم است.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:35

هفته هفتم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان ایران یادواره 200 شهید والیبالیست روز چهارشنبه 30 دیماه با 6 دیدار در شهرهای تهران (دو دیدار)، آمل، مشهد، اردکان و بندرعباس پیگیری خواهد شد. آرمان ورزشی اردکان این هفته در بازی خانگی به مصاف تیم مدعی شهرداری ارومیه می رود. ارومیه با 42 امتیاز و 14 پیروزی در رتبه دوم جدول است اما آرمانی ها با 21 امتیاز و 8 برد در جایگاه نهم قرار دارند. آرمان ورزشی اردکان که نخستین تجربه لیگ برتری خود را سپری می کند در دیدار رفت سه بر یک مغلوب شده است و در این مسابقه برای جبران شکست دور رفت و بهبود وضعیت خود برای صعود به پلی اف تلاش خواهد کرد.

محمد شاهمیری و اسماعیل رزقی داوران اول و دوم و محمود حداد ناظر این دیدار هستند. برنامه کامل هفته هجدهم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است: تهران، ساعت 15: خانه والیبال سایپای تهران – گوهر کویر زاهدان تهران، ساعت 17: خانه والیبال پیکان تهران – شهرداری تبریز آمل، ساعت 17: سالن پیامبر اعظم (ص) کاله مازندران – بازرگانی جواهری گنبد مشهد، ساعت 17: سالن مهران ثامن الحجج خراسان – متین صالحین ورامین اردکان، ساعت 17: سالن آیت الله خاتمی آرمان ورزشی اردکان – شهرداری ارومیه بندرعباس، ساعت 17: سالن فجر آلومینیوم المهدی هرمزگان – بانک سرمایه

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:35


سیاوش شهریور در ابتدای نشست با بیان اینکه نباید به حوزه های مختلف اجتماعی در جامعه به شکل جزیره ای نگاه کنیم گفت:‌ همه حوزه های اجتماعی وفرهنگی جامعه به عنوان ارگانیسم های زنده  هستند که خسارت در هریک از آنها موجب بروز آسیب به سایر بخش های جامعه می شود. میان اقتصاد جامعه و عوامل اجتماعی رابطه گسترده ای برقرار است که مدیران اجتماعی در برنامه ریزی های خود باید مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل اجتماعی استانداری تهران همچنین به استفاده از موقعیت پساتحریم در حوزه های اجتماعی اشاره کرد و گفت:‌ با ورود به دوران پساتحریم با سونامی سرمایه گذاری در کشور مواجه خواهیم شد که فرصتی برای بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی است.

شهریور با تاکید بر اینکه بهبود شرایط اقتصادی امید و نشاط را در جامعه افزایش می دهد، گفت:‌ وسعت مالی در جامعه و خانواده ها به بهبود اوضاع اجتماعی کمک کرده و سرمایه های اجتماعی را توسعه می دهد.

در ادامه نشست معرفی انجمن اوتیسم به عنوان دستور جلسه نخست مطرح شد. مدیرعامل این انجمن با ارائه گزارشی از فعالیت های انجمن به وضعیت فعلی بیماران اوتیسمی اشاره کرد و وضعیتی از نیازهای انجمن برای توسعه زمینه آشنایی با این دسته از بیماران و یاری رساندن دستگاه ها ارائه داد.

بررسی رویکردهای مقوله نشاط اجتماعی به عنوان موضوع دستور جلسه دوم بود که مدیرکل اجتماعی استانداری تهران با اشاره به نبود زیرساخت های مناسب نشاط اجتماعی در جامعه کنونی گفت:‌ نگاه های تنگ نظرانه به نشاط اجتماعی باید رفع شود و مسئولان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در زمینه گفتمان سازی و برنامه ریزی برای افزایش نشاط باید فعال تر عمل کنند.

در ادامه دکتر نوفرستی، روانشناس و عضو هیات علمی جهاددانشگاهی گزارشی از وضعیت فعلی نشاط اجتماعی و راهکارهای افزایش آن در جامعه ارائه داد و گفت: در این گزارش آمده است؛ استان تهران به عنوان چهارمین استان از نظر شادکامی شناخته شده است و استان های گیلان، بوشهر و گلستان به ترتیب در ردیف اول تا سوم رتبه شادکامی در کشور قرار دارند.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:35

 

مصطفی فاطمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تعمیر و مرمت خیابان‌های بافت تاریخی یزد اظهار کرد: مسیر گردشگری ما بین خیابان مسجد جامع تا زندان اسکندر نیز در حال بدنه‌سازی است که براساس برنامه‌ی زمان‌بندی، پیشرفت قابل قبول و خوبی تاکنون داشته است.

 

وی افزود: برای آماده‌سازی یزد برای سال 95 که با عنوان "سال خوشآمدگویی به یزد" نامگذاری شده، زیرساخت‌ها باید فراهم شود که تاکنون اقدامات موثری در این رابطه انجام شده است.

 

فاطمی بیان کرد: در مجموع برای تامین زیرساخت‌های گردشگری استان، طرحی پنج ساله در قالب تعریف 450 طرح در این رابطه، تدوین شده است که مشکلات ترافیکی و تامین پارکینگ در بافت تاریخی شهر یزد تنها یکی از این موارد است که باید در مدت پنج ساله، رسیدگی و مشکل آن رفع شود. بر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده، 95 طرح زیرساختی در حوزه گردشگری باید آماده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که تاکنون 45 مورد آن تکمیل و بهره‌برداری شده است.

 

وی با بیان اینکه در همین رابطه محورهایی که نیاز به رسیدگی دارند، مشخص و اعلام شده است، اظهار کرد: تامین پارکینگ در مجاورت اماکن گردشگری به ویژه در محدوده بافت تاریخی، امیرچخماق و مسجد جامع یکی از این مسائل بوده که نهایتاً مقرر شده است تا شهرداری فضایی را به این منظور در این مناطق خریداری کند. البته با توجه به زمان‌بر بودن ساخت پارکینگ، این مشکل تا نوروز سال آتی به احتمال زیاد پابرجا خواهد بود.

 

فاطمی تاکید کرد: خوشبختانه پارکینگ‌های درون محله‌ای به تعداد لازم در بافت تاریخی وجود دارد و در این مورد نیازی به ساخت پارکینگ‌های درون محله جدید احساس نمی‌شود.

 

وی درباره ترافیک محدوده اماکن گردشگری خاطرنشان کرد: ساختار شهری یزد به گونه‌ای است که با مشکل ترافیک مواجه هستیم لذا مقرر شده است تا در چشم‌انداز پنج ساله مذکور، محور سواره‌رو، دوچرخه و پیاده در بافت تاریخی تعیین شود و حتی در برخی از قسمت‌های بافت تاریخی، تردد خودرو نیز از سوی شورای ترافیک با محدودیت مواجه شود.

 

فاطمی با اذعان به مناسب نبودن تبلیغات شهری برای سال خوشامدگویی به یزد، اظهار کرد: البته ضعف شدید در فرهنگ‌سازی عمومی، تبلیغات گردشگری داخل شهری به ویژه در ارتباط با سال خوشآمدگویی به یزد است ولی سعی داشته‌ایم که استان یزد حضور خوبی در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی گردشگری در همین رابطه داشته باشد.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 135 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 10:29

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مرکز علمی «رشد زیست فناوری» در دانشگاه علوم پزشکی یزد با همکاری پارک علم و فناوری یزد امروز با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد آغاز به کار کرد.

حبیب نیکوکار، مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم گفت:  تا کنون تعداد شش شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر شده و با همکاری مرکز رشد فناوری استان، فعالیت ها و تولیدات خود را در حوزه سلامت به طور رسمی آغاز کرده اند.

لازم به ذکر است، مرکز علمی «رشد زیست فناوری» در دانشگاه علوم پزشکی یزد با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت می کند.

دانشجو

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 10:29

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سایت تابناک خبر دادآتش سوزی و اقدام به خودکشی این دختر جوان با حضور به موقع آتش نشانی خاموش و دختر به بیمارستان منتقل شد.البته به گفته شواهد عینی حال این دختر زیاد مساعد نیست.این اقدام به خود کشی در حالی رخ می دهد که طی یک ماه گذشته تاکنون دو دانش اموز در استان یزد دست به اقدام خود کشی زده و جان با خته اند.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 110 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 10:29

 

مصطفی فاطمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تعمیر و مرمت خیابان‌های بافت تاریخی یزد اظهار کرد: مسیر گردشگری ما بین خیابان مسجد جامع تا زندان اسکندر نیز در حال بدنه‌سازی است که براساس برنامه‌ی زمان‌بندی، پیشرفت قابل قبول و خوبی تاکنون داشته است.

 

وی افزود: برای آماده‌سازی یزد برای سال 95 که با عنوان "سال خوشآمدگویی به یزد" نامگذاری شده، زیرساخت‌ها باید فراهم شود که تاکنون اقدامات موثری در این رابطه انجام شده است.

 

فاطمی بیان کرد: در مجموع برای تامین زیرساخت‌های گردشگری استان، طرحی پنج ساله در قالب تعریف 450 طرح در این رابطه، تدوین شده است که مشکلات ترافیکی و تامین پارکینگ در بافت تاریخی شهر یزد تنها یکی از این موارد است که باید در مدت پنج ساله، رسیدگی و مشکل آن رفع شود. بر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده، 95 طرح زیرساختی در حوزه گردشگری باید آماده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که تاکنون 45 مورد آن تکمیل و بهره‌برداری شده است.

 

وی با بیان اینکه در همین رابطه محورهایی که نیاز به رسیدگی دارند، مشخص و اعلام شده است، اظهار کرد: تامین پارکینگ در مجاورت اماکن گردشگری به ویژه در محدوده بافت تاریخی، امیرچخماق و مسجد جامع یکی از این مسائل بوده که نهایتاً مقرر شده است تا شهرداری فضایی را به این منظور در این مناطق خریداری کند. البته با توجه به زمان‌بر بودن ساخت پارکینگ، این مشکل تا نوروز سال آتی به احتمال زیاد پابرجا خواهد بود.

 

فاطمی تاکید کرد: خوشبختانه پارکینگ‌های درون محله‌ای به تعداد لازم در بافت تاریخی وجود دارد و در این مورد نیازی به ساخت پارکینگ‌های درون محله جدید احساس نمی‌شود.

 

وی درباره ترافیک محدوده اماکن گردشگری خاطرنشان کرد: ساختار شهری یزد به گونه‌ای است که با مشکل ترافیک مواجه هستیم لذا مقرر شده است تا در چشم‌انداز پنج ساله مذکور، محور سواره‌رو، دوچرخه و پیاده در بافت تاریخی تعیین شود و حتی در برخی از قسمت‌های بافت تاریخی، تردد خودرو نیز از سوی شورای ترافیک با محدودیت مواجه شود.

 

فاطمی با اذعان به مناسب نبودن تبلیغات شهری برای سال خوشامدگویی به یزد، اظهار کرد: البته ضعف شدید در فرهنگ‌سازی عمومی، تبلیغات گردشگری داخل شهری به ویژه در ارتباط با سال خوشآمدگویی به یزد است ولی سعی داشته‌ایم که استان یزد حضور خوبی در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی گردشگری در همین رابطه داشته باشد.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:44

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مرکز علمی «رشد زیست فناوری» در دانشگاه علوم پزشکی یزد با همکاری پارک علم و فناوری یزد امروز با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد آغاز به کار کرد.

حبیب نیکوکار، مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم گفت:  تا کنون تعداد شش شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر شده و با همکاری مرکز رشد فناوری استان، فعالیت ها و تولیدات خود را در حوزه سلامت به طور رسمی آغاز کرده اند.

لازم به ذکر است، مرکز علمی «رشد زیست فناوری» در دانشگاه علوم پزشکی یزد با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت می کند.

دانشجو

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 101 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:44

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سایت تابناک خبر دادآتش سوزی و اقدام به خودکشی این دختر جوان با حضور به موقع آتش نشانی خاموش و دختر به بیمارستان منتقل شد.البته به گفته شواهد عینی حال این دختر زیاد مساعد نیست.این اقدام به خود کشی در حالی رخ می دهد که طی یک ماه گذشته تاکنون دو دانش اموز در استان یزد دست به اقدام خود کشی زده و جان با خته اند.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 106 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:44

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری نشست علمی روزنامه نگاری در این استان خبر داد.

سید خلف حوتی نژاد گفت:این نشست با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی  روز پنجشنبه این هفته (اول بهمن ماه) ساعت 8 الی 12 در مجتمع فرهنگی امام علی (ع) یزد برگزار می شود.
وی گفت:در این نشست دوتن از اساتید برجسته رشته روزنامه نگاری (دکتر محمد مهدی فرقانی و دکتر مهدخت بروجردی علوی)حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد:دکتر فرقانی خبر و گزارش نویسی در مطبوعات محلی و دکتر برروجردی علوی شیوه نگارش در مطبوعات را به علاقه مندان آموزش خواهند داد.
حوتی نژاد گفت:حضور علاقه مندان در این کلاس آموزشی به صورت رایگان خواهد بود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزداز همه علاقه مندان و خبرنگاران استان دعوت کرد تا در این دوره آموزشی حضور داشته باشند.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 137 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:39

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) دبیرعلمی جشنواره علمی شعر نماز و نیایش یزد با اشاره به استقبال خوب از این جشنواره، گفت: ۲۲۰ اثر به دبیرخانه شعر نماز و نیایش ارسال شد.

عالیه محرابی در آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر نماز و نیایش یزد که با عنوان "به افق عشق" و با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از هنر به ویژه شعر در ترویج فرهنگ دینی در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که شروع به کار این جشنواره از شهریور ماه امسال بود، گفت: فراخوان این جشنواره در زمینه‌های مختلف از جمله نماز معراج عاشقانه انسان، نماز پیام عاشورا، نماز جمعه تجلی حضور، نماز در سنگر 8 سال دفاع مقدس ،نماز و آثار تربیتی آن، جلوه‌های نماز عاشورا، عید فطر و قربان، یاوران نماز، نماز ترنم و وحدت در اختیار علاقه‌مندان به شعر و شاعری قرار گرفت.

دبیر علمی جشنواره شعر و نماز نیایش استان یزد ادامه داد: در بخش ویژه این جشنواره هم دو موضوع نماز و سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی(ره) و نماز و جانباختگان فاجعه منا هم مد نظر قرار گرفته بود.

محرابی در ارتباط با رده سنی شرکت کنندگان این جشنواره، گفت: شاعران آثار خود به این جشنواره را تا 30 آبان ماه و در سه رده سنی زیر 18 سال، 18 تا 40 سال و 40 سال به بالا به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام و اهتمام اهل بیت(ع) در برپایی و اقامه فریضه نماز، بیان کرد: بهره‌گیری از زبان هنر، در جهت تولید آثار فاخر در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد و شعر به بهره‌مندی از زبان رسا و زیبایی‌های لفظی و معنوی که دارد، می‌تواند با پرداختن به این فرضیه و زوایای مختلف نماز از جمله نماز ظهر عاشورا و نماز در هشت سال دفاع مثدس،  نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز در جامعه ایفا کند.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:39

هم‌زمان با آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر نماز و نیایش استان یزد که شامگاه دوشنبه با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، کتاب "به افق عشق" شامل اشعاری در ارتباط با نماز و نیایش رونمایی شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی با اشاره به زیبایی‌های خلقت انسان، بر ضرورت بهره‌گیری از شعر و هنر در زمینه ترویج فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت تکنولوژی در عصر امروز توان مدیریت فرزندان را توسط والدین را سخت کرده، گفت: در صورتی که بتوان جوانان را به نماز مقید کرد، خود به خود این جوان به سمت بدی‌ها و ناپاکی‌ها نمی‌رود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: بعضی افراد این موضوع را مطرح می‌کنند که اگر خداوند به نماز ما احتیاجی ندارد پس چرا ما را به نماز امر کرده، که ما باید در پاسخ به این افراد بگوییم زمانی که مهندسان به شما می‌گویند خانه خود را رو به خورشید بساز، آیا این کار برای منفعت بردن خورشید است و اگر شما پشت به خورشید بسازی ضرری به خورشید می‌رسد؟

در ادامه این همایش، تعدادی از شاعران برجسته استان یزد به شعرخوانی در زمینه نماز و موضوعات مرتبط با جشنواره پرداختند، همچنین یکی از شاعران استان یزد شعری در ارتباط با میلاد امام حسن عسگری(ع) خواند.

اجرای دو تئاتر با موضوع دعوت به نماز و اهمیت اقامه نماز اول وقت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:39

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از  روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان روز گذشته بندرخشک پیشگامان به شبکه گسترده ریلی کشور وصل شد.

فیلم کوتاهی از اتصال بندرخشک به شبکه ریلی کشور و توضیحات مهندس رضایی مدیرعامل بندرخشک پیشگامان را می توانید از لینک زیر دانلود نموده و مشاهده نمایید.

- - , .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 15:44